Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Citra Korporat Terhadap Kepuasan Pengguna Uptp Kementerian Perdagangan Ri
https://doi.org/10.33476/jeba.v2i1.381
Abstrak
Penelitian bertujuan untuk menganalisis apakah dan seberapa besar kualitas pelayanan yang dirasakan dan citra korporat memberikan pengaruh terhadap kepuasan kepada pengguna UPTP Kementerian Perdagangan RI.   Metode penelitian yang digunakan untuk mengukur Indeks Kepuasan Masyarakat (IKM) adalah dengan pendekatan deskriptif dan untuk melihat pengaruhnya digunakan metode kuantitatif dengan pendekatan regresi linier berganda menggunakan 150 orang sampel dari populasi para pengguna jasa pelayanan UPTP di Kementerian Perdagangan RI.  Walaupun nilai IKM yang dihasilkan tetap baik, namun nampak ada peningkatan jika dibandingkan dengan pengukuran pada tahun 2015. Terlihat ada pengaruh yang nyata dari kualitas pelayanan terhadap kepuasan para pengguna UPTP Kementerian Perdagangan, dengan proporsi pengaruh terhadap kepuasan pengguna sebesar 60,5%, dimana faktor kemauan petugas untuk membantu pelanggan dan memberikan layanan dengan cepat, memberikan pengaruh paling besar.Unduhan
Diterbitkan
Terbitan
Bagian
Lisensi
Proposed Policy for Journals That Offer Open Access
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0).
Authors who publish with Journal of Economics and Business Aseanomics (JEBA) agree to the following terms:
1. For all articles published in Journal of Economics and Business Aseanomics (JEBA), copyright is retained by the authors. Authors permit the publisher to announce the work with conditions. When the manuscript is accepted for publication, the authors agree to the publishing right's automatic transfer to the publisher.
3. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
4. Authors can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
5. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).