The Relationship Between Problem Focused Coping and Anxiety Among Medical Student of Yarsi University Class of 2020 During Covid-19 Pandemic Era, and The Review According to Islamic Perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aseta, P., & Siswanto. (2021). Gambaran Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kecemasan Mahasiswa Dalam Menghadapi Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid-19 di Politeknik Insan Husada Surakarta. Intan Husada: Jurnal Ilmiah Keperawatan, 9(2), 35–44. doi: https://doi.org/10.52236/ih.v9i2.218
Bakhtiar, M. I., & Asriani, D. (2015). Efektivitas Strategi Problem Focused Coping Dan Emotion Focused Coping Dalam Meningkatkan Pengelolaan Stres Siswa Di Sma Negeri 1 Barru. Guidena, 5(2), 69–82. doi: https://dx.doi.org/10.24127/gdn.v5i2.320
Cholilah, I. R., Deyon, A. A. Z., & Nurmaidah, S. (2020). Gambaran Kecemasan Dan Strategi Coping Pada Mahasiswa Dalam Menghadapi Pandemi Covid-19. Al-Tatwir, 7(1), 43–64.
Hasibuan, S. M., & Riyadi, T. R. (2019). Pengaruh Tingkat Gejala Kecemasan terhadap Indeks Prestasi Akademik pada Mahasiswa Angkatan 2016 Fakultas Kedokteran Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Jurnal Biomedik (JBM), 11(3), 137–143. doi: https://doi.org/10.35790/jbm.11.3.2019.26303
Ilahi, A. D. W. I., Rachma, V., Worohayun, J., & Karyani, U. (2021). The Level of Anxiety of Students during the Covid-19 Pandemic: Tingkat Kecemasan Mahasiswa di Masa Pandemi Covid-19. Proceding of Inter-Islamic University Conference on Psychology, 1(1), 1–6. doi: https://doi.org/10.21070/iiucp.v1i1.599
Jarnawi, J. M. (2020). Mengelola Cemas Di Tengah Pandemik Corona. Jurnal At-Taujih, 3(1), 60–73. doi: http://dx.doi.org/10.22373/taujih.v3i1.7216
Nakhostin-Ansari, A., Sherafati, A., Aghajani, F., Khonji, M., Aghajani, R., & Shahmansouri, N. (2020). Depression and Anxiety among Iranian Medical Students during COVID-19 Pandemic. Iran J Psychiatry, 15(3), 228–235. doi: https://doi.org/10.18502/ijps.v15i3.3815
Permana, H., Harahap, F., & Astuti, B. (2016). Hubungan Antara Efikasi Diri Dengan Kecemasan Dalam Menghadapi Ujian Pada Siswa Kelas Ix Di Mts Al Hikmah Brebes. Jurnal Hisbah, 13(1), 51–68. doi: https://doi.org/10.14421/hisbah.2016.132-04
Pitaloka, L. C. T., & Mamahit, H. C. (2021). Problem-Focused Coping pada Mahasiswa Aktif Fakultas Pendidikan dan Bahasa Universitas Katolik Indonesia Atma Jaya Jakarta. JKI (Jurnal Konseling Indonesia), 6(2), 41–49. doi: https://doi.org/10.21067/jki.v6i2.6061
Pradana, I. G. N. A., & Susilawati, L. K. P. A. (2019). Peran Problem Focused Coping dan Dukungan Sosial Teman Sebaya Terhadap Kecemasan Remaja SMA Yang Akan Menempuh Ujian Nasional. Jurnal Psikologi Udayana, 1–11. doi: https://ojs.unud.ac.id/index.php/psikologi/article/view/52402
Tuasikal, A. N. A., & Retnowati, S. (2019). Kematangan Emosi, Problem-Focused Coping, Emotion-Focused Coping dan Kecenderungan Depresi pada Mahasiswa Tahun Pertama. Gadjah Mada Journal of Psychology (GAMAJOP), 4(2), 105–118. doi: https://doi.org/10.22146/gamajop.46356
DOI: https://doi.org/10.33476/jmj.v1i3.2924
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Publisher: Faculty of Medicine, YARSI University, Jakarta 10510